- Fotogaléria
- 2012/2013
- Bábkové divadlo
- Vianočné trhy
- ARTivizujem sa!
- Deň zdravej výživy
- Mikuláš
- Cerebrum 2013
- Deň Európy 2013
- Deň narcisov
- Deň otvorených dverí
- Maratón vo volejbale
- Maturity 2012/2013
- Mladí ľudia a zdravie
- O dúhovom plote a rozprávkovej matematike
- Ples Vazky 2013
- Po stopách Cyrila a Metoda
- SOČ-ka
- Čítajme si...
- Športový deň 4-ročné gymnázium
- Oktáva´s gangnam style :-)
- Vazka deťom 2012
- 2013/2014
- 1.deň šk. roka 2013/14
- Biela pastelka
- Cerebrum 2014
- Chemgeneration
- Deň jabĺk
- Deň narcisov
- Deň otvorených dverí
- Divadlo 3.ročník
- Exkurzia - Carnuntum
- Exkurzia Ostrava
- Exkurzia Praha
- Exkurzia Viedeň
- KOŽAZ
- Maratón v aerobiku
- Maturity
- Mladí ľudia a zdravie v európskom kontexte
- Nová zeleň pred školou
- Návšteva BIB
- Ples Vazky 2014
- Pridružená škola UNESCO
- Stužková IV.D
- Súťaž tekvíc
- Vazka deťom Eurovea
- Vernisáž
- Veterná elektráreň
- Vianoce na Vazke
- Zdravé maškrty
- Ústav exp. onkológie
- Úvodný kurz - 1.ročník
- Účelové cvičenie II.ročník
- Športový deň
- 2014/2015
- 1.deň školského roka 2014/15
- DOD - Ústav experimentálnej onkológie SAV
- Deň narcisov 2015
- Deň otvorených dverí 2014
- Exkurzia do CERN-u
- Exkurzia do Poľska
- Exkurzia do bunkra
- Františkánsky kostol
- Kodaň 2015 (Mladí ľudia a zdravie v európskom kontexte)
- Maturity 2014/15
- Naše kŕmidlá a búdky
- Petrohrad - exkurzia
- Súťaž vo vyrezávaní tekvíc
- Vazka na Vianoce a Vazka DEŤOM
- Vianoce na Vazke
- Úvodný kurz 1.ročník
- Účelové cvičenie
- 2015/2016
- 1.deň školského roka 2015/16
- Biela pastelka
- Deň jabĺk
- Deň narcisov 2016
- Deň otvorených dverí 2015
- Exkurzia Hurbanovo, Gabčíkovo, Komárno
- Exkurzia Trenčín, Uhrovec
- Imatrikulácia Prímy
- Lyžiarsky kurz Tercia a Sekunda
- Maturity 2015/16
- Mikuláš na Vazke
- MiniErasmus
- Pochod Avon
- Projekt Erasmus
- Sprachdiplom
- Vychádzka na Devín
- Ústav experimentálnej onkológie
- Úvodný kurz 1.ročník
- Účelové cvičenie
- 2016/2017
- Biela pastelka
- Bol u nás Mikuáláš a jeho pomocníci
- Cerebrum 2017
- Deň jabĺk
- Deň narcisov 2017
- Korčuľujeme na vlastnom klzisku ;-)
- Otvorenie školského roka
- Projekt Erasmus
- Rekonštrukcia školy
- Vazka na Vianoce 2016
- Workshop onkologickej výchovy
- Zimná kalokagatia
- Úvodný kurz - 1.ročník
- Čo nás neteší ... :-(
- 2017/2018
- Bienále ilustrácií
- Brigáda po rekonštrukcii
- Cerebrum 2018
- Dendrologický chodník - Príma
- Deň jablka - Príma
- Deň otvorených dverí 2018
- Kodaň - Projekt Erasmus
- Kunsthalle
- Legiovlak
- Maturity 2018
- Mikuláš
- Návšteva parlamentu
- Prírodovedné múzeum - Príma
- Prírodovedný kurz
- Vychádzka do starej BA III.D
- Vychádzka na Sandberg - Sekunda
- Zoo - Príma
- Účelové cvičenia
- Škola v prírode Kvarta
- 2018/2019
- 2019/2020
- 2012/2013
- O škole
- Kontakty
- Pravidlá vstupu do budovy školy
- Rada školy
- Tlačivá na stiahnutie
- Školský vzdelávací program
- Školský poriadok
- Koordinátor prevencie sociálno patologických javov a závislostí
- Výchovná a kariérna poradkyňa
- Viete o Vazke, že...
- História a súčasnosť
- Čo je DSD (Sprachdiplom) ?
- Pridružená škola UNESCO
- Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu
- Čo je CEREBRUM?
- Zaujímavosti
- Známi absolventi
- Prenájom priestorov
- Objednávky
- Zmluvy
- Faktúry
- Ochrana osobných údajov
- Verejné obstarávanie
- Obchodná verejná súťaž
- Aktuálny šk. rok
- Štúdium v zahraničí
- Rozvrh
- Hľadáme
- Prijímacie konanie
- Erasmus + SDG
- Kritériá hodnotenia a klasifikácie
- Maturita
- Organizácia šk. roka
- Záujmové krúžky
- Školská jedáleň
- Prehľad tried
- Kabinety
- Konzultácie
- Hodnotenie a klasifikácia
- Predmety
- Medzinárodný projekt Erasmus +
- Žiacka rada
- Projekty
- Úvodný kurz - 1.ročník
- OZ CEREBRUM
- Jazyková škola
- Správy a prehľady
Aktivity
Projektové vyučovanie v tretích ročníkoch od 4.9.2024 do 11.9.2024.
V tomto týždni sa budeme venovať na hodinách matematiky a informatiky Štatistike.
Prečítajte si informácie už pred prvou hodinou projektového vyučovania, ktoré budete potrebovať(rozdelenie do skupín, výber jednej z tém a pod.)
Téma: Štatistika
Výstup žiaka: Získavanie, spracovanie a správne vyhodnotenie dát štatistických údajov (MAT).
Výber témy a realizácia štatistického prieskumu (MAT), vypracovanie projektu zo štatistiky (INF) a jeho prezentácia na vyučovacích hodinách matematiky.
Rozvrh hodín: Matematika a Informatika
Trieda: Septima, 3.A, 3.B, 3.C, 3.D
Matematika: BUM, PEM
Informatika: EIH, RUJ, FOS, ČRO
INF: Tvorba dotazníka, tabuľky štatistických údajov, frekvenčné tabuľky, grafické vyhodnotenie
štatistických údajov, charakteristiky polohy a variability, príprava prezentácie štatistického súboru.
MAT:Štatistický prieskum. Získanie,spracovanie a vyhodnotenie štatistických údajov.
Pojmy: štatistický súbor, štatistické jednotky, kvalitatívne a kvantitatívne znaky,
relevantný dotazník na získanie hodnôt sledovaných znakov, frekvenčná tabuľka,
grafické znázornenie početností sledovaných znakov, výpočet charakteristík polohy
a variability. Prezentácia projektu a vyhodnotenie projek
Štatistický prieskum , príprava prezentácie a prezentácia projektu pred triedou, ktorá je výstupom projektového vyučovania žiaci vykonávajú v trojiciach .
Každá trojica si musí vybrať inú zo zadaných tém.
Požiadavky štatistického prieskumu a prezentácie :
- rozdelenie do skupín( traja žiaci) a výber témy ( 4.9. 2024), nahlásiť skupinu a výber témy (každá skupina musí mať inú tému) štatistického prieskumu na prvej hodine matematiky.
- štatistický prieskum :
1. rozsah štatistického súboru (100 a viac respondentov)
2. počet sledovaných znakov (min. 4 znaky a z toho aspoň dva kvantitatívne znaky a výpočet korelácie týchto dvoch kvant.znakov)
3. vytvorenie dotazníka
4. spracovanie štatistických údajov - graficky, výpočty charakteristík
5. správne vyhodnotenie a zrozumiteľná prezentácia získaných výsledkov
- prezentácia – rozsah aspoň 10 stránok( prvá stránka názov = téma a mená autorov, ďalšie stránky
obsahujú úvod do štatistického prieskumu, dotazník št. prieskumu, získané údaje, vo frekvenčných tabuľkách, grafy, vypočítané charakteristiky sledovaných kvantitatívnych znakov, vyhodnotenie a správna interpretácia zistených výsledkov št. prieskumu, záver )
uvedenie použitých zdrojov, obrázky a podobne
- termín odovzdania prezentácie do 20.9.2024
- prezentácia št. prieskumu od 23.9. 2024 - 30.9 . 2024
Hodnotenie produktu aj prezentačných schopností :
Hodnotenie žiakov úroveň prezentácie a prezentačné schopnosti :
skupina žiakov – iná skupina žiakov, skupina žiakov – žiaci triedy. (max. 5 bodov)
Učiteľhodnotí proces práce žiakov počas celého projektového vyučovania, splnenie požiadaviek štatistického prieskumu a prezentácie, dodržanie termínov :
1. Splnenie všetkých zadaných požiadaviek výstupu štatistického prieskumu : príprava k zadanej téme,
relevantnosť dotazníka, spôsob získavania ,spracovávanie a vyhodnotenie výsledkov, dodržanie rozsahu
št. súboru a počtu sledovaných znakov, matematické spracovanie štatistického súboru, vyhodnotenie výsledkov
štatistického prieskumu , dodržanie termínu odovzdania prezentácie. (max. 10 bodov )
2. Kreatívny spôsob spracovania témy a prezentácia, úroveň vypracovania prezentácie,
samotná prezentácia projektu pred publikom, diskusia o výsledkoch štatistického prieskumu danej témy so
spolužiakmi, uvedenie použitých zdrojov. (max. 5 bodov )
Témy štatistického prieskumu a a prezentácie:
1. Hospodárenie s financiami ( vreckové, brigádnická činnosť, iné zdroje príjmov), sporenie , finančný plán
mladých ľudí.
2. Získavanie finančných prostriedkov mladých ľudí na uspokojovanie svojich potrieb.
3. Nakupujú dnes mladí ľudia rozumne? Ovplyvňovanie vášho správania a rozhodovania reklamou.
4. Optimalizácia v procese finančného rozhodovania pri
a) využívaní služieb telefónneho operátora
b) nakupovaní bežných potravín
c) výbere banky
d) nakupovanie cez internet
5. Zadĺženosť rodín na Slovensku pri náraste cien energií, pohonných hmôt, potravín a podobne. Neschopnosť
splácania pôžičiek, úverov, poistiek , rôznych sporiacich účtov podobne.
6. Hoaxy a dezinformácie. Ako často sa s nimi stretávame a kde?
7. Posilňovali imunity ( šport, otužovanie, spánok, stravovanie, výživové doplnky a vitamíny).
8. Ekonomický vplyv inflácie a pod. na domáci rodinný rozpočet – strata práce zárobkovo činných
rodinných príslušníkov, zmeny výšky príjmov a výdavkov .
9. Porovnávanie cien jednotlivých potravinových sietí základných potravín za posledný rok v čase nárastu cien,
inflácie.
10. Dofe – informovanosť o projekte , aktívna práca v projekte, oblasti osobného rozvoja a podobne..............
11. Sú žiaci našej Vazky čitateľne gramotný? Akú literatúru, časopisy , odbornú literatúru, návody ,inštruktážne
texty a podobne? Rozumejú informáciám, ktoré čítajú? Koľko čítajú?
12. Vazkári, odchádzajú viac na štúdium do zahraničia alebo ostávajú študovať doma? Na aké školy idú
študovať? Koľko je takých čo idú hneď po maturite pracovať?
13. Psychohygiena žiakov našej školy mimo vyučovania.
14. Poruchy učenia u žiakov našej školy. Ktoré predmety sa mi ťažko učia a prečo?
Tieto témy ešte môžete konzultovať so svojími vyučujúcimi matematiky.
Všetky ďalšie informácie ( ako rozvrh, na ktorom pracujeme) vám dajú vaši triedny učitelia, vyučujúci predmetov matematika a informatika, a budú zverejnené aj na EduPage.
Prajem všetkým tretiakom pekný zaciatok školského roka s projektovým vyučovaním štatistiky, a finančnej matematiky.
Všetci budete v reálnom živote budete potrebovať tieo zručnosti a môžete sa ich učiť takouto zábavnou formou.
Ukážme ,že " Moderný Vazkár je všestranne gramotný".
Za PK matematiky Mária Butková.