- Fotogaléria
- 2012/2013
- Bábkové divadlo
- Vianočné trhy
- ARTivizujem sa!
- Deň zdravej výživy
- Mikuláš
- Cerebrum 2013
- Deň Európy 2013
- Deň narcisov
- Deň otvorených dverí
- Maratón vo volejbale
- Maturity 2012/2013
- Mladí ľudia a zdravie
- O dúhovom plote a rozprávkovej matematike
- Ples Vazky 2013
- Po stopách Cyrila a Metoda
- SOČ-ka
- Čítajme si...
- Športový deň 4-ročné gymnázium
- Oktáva´s gangnam style :-)
- Vazka deťom 2012
- 2013/2014
- 1.deň šk. roka 2013/14
- Biela pastelka
- Cerebrum 2014
- Chemgeneration
- Deň jabĺk
- Deň narcisov
- Deň otvorených dverí
- Divadlo 3.ročník
- Exkurzia - Carnuntum
- Exkurzia Ostrava
- Exkurzia Praha
- Exkurzia Viedeň
- KOŽAZ
- Maratón v aerobiku
- Maturity
- Mladí ľudia a zdravie v európskom kontexte
- Nová zeleň pred školou
- Návšteva BIB
- Ples Vazky 2014
- Pridružená škola UNESCO
- Stužková IV.D
- Súťaž tekvíc
- Vazka deťom Eurovea
- Vernisáž
- Veterná elektráreň
- Vianoce na Vazke
- Zdravé maškrty
- Ústav exp. onkológie
- Úvodný kurz - 1.ročník
- Účelové cvičenie II.ročník
- Športový deň
- 2014/2015
- 1.deň školského roka 2014/15
- DOD - Ústav experimentálnej onkológie SAV
- Deň narcisov 2015
- Deň otvorených dverí 2014
- Exkurzia do CERN-u
- Exkurzia do Poľska
- Exkurzia do bunkra
- Františkánsky kostol
- Kodaň 2015 (Mladí ľudia a zdravie v európskom kontexte)
- Maturity 2014/15
- Naše kŕmidlá a búdky
- Petrohrad - exkurzia
- Súťaž vo vyrezávaní tekvíc
- Vazka na Vianoce a Vazka DEŤOM
- Vianoce na Vazke
- Úvodný kurz 1.ročník
- Účelové cvičenie
- 2015/2016
- 1.deň školského roka 2015/16
- Biela pastelka
- Deň jabĺk
- Deň narcisov 2016
- Deň otvorených dverí 2015
- Exkurzia Hurbanovo, Gabčíkovo, Komárno
- Exkurzia Trenčín, Uhrovec
- Imatrikulácia Prímy
- Lyžiarsky kurz Tercia a Sekunda
- Maturity 2015/16
- Mikuláš na Vazke
- MiniErasmus
- Pochod Avon
- Projekt Erasmus
- Sprachdiplom
- Vychádzka na Devín
- Ústav experimentálnej onkológie
- Úvodný kurz 1.ročník
- Účelové cvičenie
- 2016/2017
- Biela pastelka
- Bol u nás Mikuáláš a jeho pomocníci
- Cerebrum 2017
- Deň jabĺk
- Deň narcisov 2017
- Korčuľujeme na vlastnom klzisku ;-)
- Otvorenie školského roka
- Projekt Erasmus
- Rekonštrukcia školy
- Vazka na Vianoce 2016
- Workshop onkologickej výchovy
- Zimná kalokagatia
- Úvodný kurz - 1.ročník
- Čo nás neteší ... :-(
- 2017/2018
- Bienále ilustrácií
- Brigáda po rekonštrukcii
- Cerebrum 2018
- Dendrologický chodník - Príma
- Deň jablka - Príma
- Deň otvorených dverí 2018
- Kodaň - Projekt Erasmus
- Kunsthalle
- Legiovlak
- Maturity 2018
- Mikuláš
- Návšteva parlamentu
- Prírodovedné múzeum - Príma
- Prírodovedný kurz
- Vychádzka do starej BA III.D
- Vychádzka na Sandberg - Sekunda
- Zoo - Príma
- Účelové cvičenia
- Škola v prírode Kvarta
- 2018/2019
- 2019/2020
- 2012/2013
- O škole
- Kontakty
- Pravidlá vstupu do budovy školy
- Rada školy
- Tlačivá na stiahnutie
- Školský vzdelávací program
- Školský poriadok
- Koordinátor prevencie sociálno patologických javov a závislostí
- Výchovná a kariérna poradkyňa
- Viete o Vazke, že...
- História a súčasnosť
- Čo je DSD (Sprachdiplom) ?
- Pridružená škola UNESCO
- Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu
- Čo je CEREBRUM?
- Zaujímavosti
- Známi absolventi
- Prenájom priestorov
- Objednávky
- Zmluvy
- Faktúry
- Ochrana osobných údajov
- Verejné obstarávanie
- Obchodná verejná súťaž
- Aktuálny šk. rok
- Štúdium v zahraničí
- Rozvrh
- Hľadáme
- Prijímacie konanie
- Erasmus + SDG
- Kritériá hodnotenia a klasifikácie
- Maturita
- Organizácia šk. roka
- Záujmové krúžky
- Školská jedáleň
- Prehľad tried
- Kabinety
- Konzultácie
- Hodnotenie a klasifikácia
- Predmety
- Medzinárodný projekt Erasmus +
- Žiacka rada
- Projekty
- Úvodný kurz - 1.ročník
- OZ CEREBRUM
- Jazyková škola
- Správy a prehľady
Maturita
Maturitná skúška z francúzskeho jazyka trvá 20 minút a má 3 časti - popis obrázku, konverzáciu a jednu z maturitných tém, situačný dialóg. Maturitné otázky sú monotematické.
Témy maturitnej skúšky:
1. RODINA
a) osobné údaje (meno, bydlisko, dátum a miesto narodenia, rodinný stav, profesia),
b) opis osoby (vzhľad, črty tváre, štýl obliekania, povahové črty),
c) rodinné vzťahy (členovia rodiny, vzťahy medzi súrodencami, rodičmi a deťmi, starí rodičia, pomoc
v rodine,
d) predstavy o svojej budúcej rodine, partnerovi, bývaní, práci,
e) rodina a spoločnosť (funkcie rodiny, rodina kedysi a dnes, generačné problémy a problémy
neúplných rodín, rozvodovosť, nízka pôrodnosť).
2. KULTÚRA A UMENIE
a) múzeá, výstavy, divadlá, kiná, koncerty (počet druhy, návštevnosť),
b) známe osobnosti (speváci, herci, režiséri),
c) návšteva kina alebo divadelného predstavenia – obľúbené žánre,
d) hudobné, filmové a divadelné festivaly, atmosféra,
e) ďalšie druhy umenia – folklór, maliarstvo, sochárstvo, architektúra – najznámejšie osobnosti.
3. ŠPORT
a) druhy športu (kolektívne, individuálne, letné a zimné, vodné, adrenalínové),
b) šport, ktorý ma zaujíma (aktívne, pasívne), dôvody,
c) význam športu pre rozvoj osobnosti (fyzické a duševné zdravie, vôľové vlastnosti, fair play),
d) významné športové podujatia, preteky, olympijské hry,
e) negatívne javy v športe (sláva, peniaze, doping).
4. BÝVANIE
a) môj domov (opis domu, bytu, vybavenie miestností, nábytok, práce v domácnosti),
b) bývanie v meste a na vidieku (výhody a nevýhody),
c) ideálne bývanie (vlastné predstavy o bývaní),
d) domov a jeho význam v živote človeka (kultúra bývania u nás a v iných krajinách),
e) problém bývania mladých rodín, kúpa a prenájom bytu, deti na sídliskách.
5. OBCHOD A SLUŽBY
a) nákupné zariadenia, obchody, hypermarkety, trhoviská,
b) služby (pošta, banka, polícia, čerpacia stanica),
c) reklama, personál,
d) druhy a spôsoby nákupu a platenia (katalógový predaj, splátky, týždenný nákup),
e) zahraničné výrobky u nás, export slovenských výrobkov.
6. STAROSTLIVOSŤ O ZDRAVIE
a) ľudské telo,
b) telesné a fyzické stavy, choroby, návšteva u lekára,
c) zdravý spôsob života (správna životospráva, telesná a duševná hygiena),
d) zdravotnícka starostlivosť (prevencia, očkovanie),
e) štátne a súkromné zdravotníctvo (zdravotné poistenie, odborní lekári).
7. CESTOVANIE
a) prípravy na cestu, význam a cieľ cestovania (za prácou, na dovolenku, služobne),
b) dopravné prostriedky (porovnanie, výhody, nevýhody),
c) informácie o vlaku, ubytovaní, a recepcii,
d) cestovanie kedysi a dnes, cestovanie v budúcnosti,
e) možnosti cestovania do zahraničia.
8. VZDELANIE
a) školský systém (typy školských zariadení, druh skúšok, organizácia školského roka, klasifikácia,
prázdniny),
b) vyučovanie (trvanie, rozvrh, predmety, prestávky, školské stravovanie, aktivity na hodine),
c) život študenta (voľný čas, záľuby, mimoškolské aktivity, brigády, priatelia, vreckové),
d) štúdium cudzích jazykov (výmenné pobyty, stáže, jazykové kurzy, au-pair),
e) vzťah učiteľa k žiakovi a opačne.
9. ZAMESTNANIE
a) typy zamestnania (fyzická práca a duševná práca), voľba povolania, jej motivácia,
b) žiadosť o zamestnanie, životopis, prijímací pohovor,
c) pracovný čas a voľný čas, zdokonaľovanie práce, nové technológie,
d) nezamestnanosť, trh práce, rekvalifikácia, mzda, pracovné príležitosti v zahraničí,
e) sociálna starostlivosť, zamestnanosť žien (materská dovolenka), dôchodcovia.
10. VZŤAHY MEDZI ĽUĎMI
a) medziľudské vzťahy (v rodine, na pracovisku, v škole, susedské, generačné),
b) priateľstvo a láska (hodnotový systém, postoje, stretnutia, oslavy),
c) spoločenské problémy (postihnutí, závislí, bezdomovci),
d) negatívne javy (agresivita, vandalizmus, egoizmus, ľahostajnosť),
e) možnosti riešenia konfliktov.
11. ČLOVEK A PRÍRODA
a) ročné obdobia, počasie, prírodné katastrofy,
b) fauna (zvieratá v ZOO, domáce) a flóra (záhradkárstvo),
c) stav životného prostredia (znečistenie zeme, vôd, ovzdušia),
d) ochrana životného prostredia (národné parky, chránené územia, výchova),
e) vplyv životného prostredia na život človeka (poľnohospodárstvo, zdravá výživa, agroturistika).
12. VEDECKO-TECHNICKÝ ROZVOJ
a) život kedysi a dnes (výdobytky vedy a techniky a životná úroveň, prístroje v domácnosti),
b) pozoruhodné objavy vedy a techniky (rádium, pasterizácia, film),
c) veda a technika na pomoc človeku (elektronika, informatika, medicína, telekomunikácie, doprava,
stavebníctvo),
d) zneužitie vedy a techniky (zbrane, závislosti, násilie, konzumná spoločnosť, civilizačné
choroby),
e) človek a veda a technika v budúcnosti (nahradí počítač učiteľa, deti a počítače, únik mozgov).
13. ČLOVEK A SPOLOČNOSŤ
a) morálka (správanie sa mladých a starších ľudí, etická výchova v rodine a v škole),
b) spoločenská etiketa – stretnutia, pozdravy a blahoželania, etiketa návštev. Dôvody a čas, témy
rozhovorov, pohostenie),
c) normy a ich porušovanie (morálka a zákon, nedorozumenie a konflikt),
d) prejavy záujmu a pomoci spoluobčanom v núdzi, sponzorstvo a sponzori (dôvody a podoby),
e) vplyv spoločnosti na rodinu.
14. KOMUNIKÁCIA A JEJ FORMY
a) typy komunikácie a jej význam (verbálna, neverbálna, ústna, písomná),
b) komunikácia v rôznych situáciách (medzi mladými, mladými a staršími, na ulici, v škole, v rodine,
v každodennom živote, vo výnimočných situáciách),
c) moderné formy komunikácie (mobilný telefón, počítač – elektronická pošta, internet),
d) jazyk ako dorozumievací prostriedok (výučba svetových jazykov, ich využitie, rozšírenosť a
využitie cudzích jazykov),
e) jazyk štandardný, hovorový, slang, odborný a pod.
15. MASMÉDIÁ
a) typy masovokomunikačných prostriedkov (ich využitie, výhody a nevýhody),
b) tlač (denná tlač, časopisy, rubriky),
c) rozhlas, televízia (obľúbené typy programov, sledovanosť),
d) vplyv masmédií na život jednotlivca, rodiny i spoločnosti,
e) reklama a jej vplyv na človeka.
16. MLÁDEŽ A JEJ SVET
a) charakteristika mladých (vonkajšia: postava, vlasy, móda, tetovanie, piercing; vnútorná: typické
vlastnosti, záujmy),
b) postavenie mladých v spoločnosti (práva, možnosti štúdia, práca, mladé rodiny),
c) generačné konflikty (príčiny, prejavy, dôsledky),
d) nezdravé javy v živote mladých (násilie, gamblerstvo, drogy),
e) predstavy mladých o budúcnosti (očakávania, túžby, obavy).
17. STRAVOVANIE
a) jedlá a nápoje počas dňa (raňajky, obed, večera),
b) stravovacie zariadenia (stravovanie v škole, doma, v reštaurácii),
c) príprava obľúbeného jedla (nákup surovín, postup pri príprave, servírovanie),
d) medzinárodné kuchyne (charakteristika, rozdiely, špeciality),
e) zdravá kuchyňa (stravovanie detí, návyky, vegetariánstvo, diéty).
18. ZÁĽUBY, VOĽNÝ ČAS A ŽIVOTNÝ ŠTÝL
a) možnosti trávenia voľného času,
b) organizovaný voľný čas (mimoškolské aktivity, krúžky, brigády),
c) individuálne záľuby (umenie, kultúra, hudba, knihy, šport, domáce práce, príroda),
d) vplyv zmien spoločnosti na trávenie voľného času (kedysi a dnes),
e) trávenie voľného času rôznych vekových kategórií.
19. MULTIKULTÚRNA SPOLOČNOSŤ
a) zvyky a tradície (cirkevné a štátne sviatky, folklórne tradície a rôzne podujatia),
b) spolunažívanie ľudí rôznych národností v jednej krajine,
c) zbližovanie kultúr (kontakty kedysi a dnes, významné osobnosti, poznávanie, tolerancia),
d) negatívne javy (rasová diskriminácia, intolerancia, vzťah k menšinám),
e) kultúrne hodnoty iných národov, spolužitie v Európe.
20. MESTÁ A MIESTA
a) dôležité miesta v mojom živote (rodisko, miesto štúdií, trávenia víkendov, prázdnin),
b) sprevádzanie turistov (privítanie, základné informácie o meste, o možnostiach ubytovania,
stravovania, nákupe suvenírov),
c) turisticky zaujímavé miesta (hrady, zámky, kúpele, jaskyne),
d) miesto vhodné na oddych a miesto na spoločenské vyžitie,
e) mestá a miesta, ktoré ma lákajú – miesto mojich snov.
21. OBLIEKANIE A MÓDA
a) typy odevov (podľa klímy a počasia),
b) výber a starostlivosť o oblečenie (oblečenie na rôzne príležitosti),
c) šaty na mieru alebo konfekcia (v obchode s odevmi, u krajčíra),
d) móda a vkus (módne trendy, farby, tvorcovia, módne prehliadky),
e) šaty robia človeka.
22. KNIHA – PRIATEĽ ČLOVEKA
a) knihy, literatúra, čítanie,
b) obľúbený autor a žánre,
c) prečítané dielo spisovateľa krajiny, ktorej jazyk sa učím (život a dielo spisovateľa),
d) nositelia Nobelovej ceny za literatúru,
e) kríza v čítaní beletrie (príčiny, kupovanie kníh, služby knižníc, inštitútov).
23. VZORY A IDEÁLY
a) pozitívne a negatívne charakterové vlastnosti, ideálny človek,
b) človek, ktorého si vážim,
c) skutoční a literárni hrdinovia,
d) hrdinom sa človek nerodí, ale sa ním stáva (konanie človeka v hraničnej situácii),
e) ja ako hrdina.
24. KRAJINA, KTOREJ JAZYK SA UČÍM
a) poloha a obyvatelia,
b) miesto, ktoré by som navštívil,
c) výnimočnosť, zvyky, tradície a konvencie,
d) stereotypy a predsudky,
e) zjednotená Európa.
25. SLOVENSKO – MOJA VLASŤ
a) poloha a obyvatelia,
b) miesta, ktoré by som odporučil cudzincom,
c) zvyky, tradície, konvencie,
d) stereotypy a predsudky,
e) miesto Slovenska v zjednotenej Európe.