Jump to Navigation

Aktivity

Šk. rok 2023/2024

11. 9. - 12. 9. 2023: Projektový týždeň: Dejiny Bratislavy, historické a kultúrne pamiatky, vzdelávanie v múzeu

Preklady projektov  v RUJ -  IV.D

september - október: Prezentácia projektov z projektového týždňa - IV.D

5.10.2023 - Návšteva Puškinovho múzea v Brodzanoch - I.D, II.D, III.D, IV.D

Šk. rok 2022/2023

12. 9. - 13.9. 2022 - Projektový týždeň: Dejiny Bratislavy, historické a kultúrne pamiatky, vzdelávanie v múzeu.

- Preklady projektov  v RUJ -  IV.D

Prezentácia projektov z projektového týždňa - IV.D

Príprava na olympiádu v RUJ

Príprava projektov na Cerebrum a DOD

Školské projekty, prezentácie

Šk. rok 2021/2022

6. 9. - 10.9. 2021 - Projektový týždeň. Dejiny Bratislavy, historické  pamiatky, projekty v RUJ - IV.D

21.3. 2022: Krajské kolo olympiády RUJ

V Krajskom kole olympiády RUJ online reprezentovala naše gymnázium Lucia Gašparovičová v kategórii B2  - úspešný riešiteľ

Šk. rok 2020/2021

4. 9. - 11.9. 2020 - Projektový týždeň. Dejiny Bratislavy, historické  pamiatky, projekty v RUJ - IV.C

V dôsledku pandemickej situácie sa neuskutočnili aktivity:

Školské a krajské kolo olympiády RUJ

Súťaž Ruské slovo - prednes poézie a prózy v RCVK

DOD

Cerebrum

Návšteva kultúrnych podujatí

Šk. rok 2019/2020

Prednes ruskej poézie s prózy - Ruské slovo

V Krajskom kole súťaže Ruské slovo, ktoré sa uskutočnilo 7.2.2020 v RCVK, získala naša žiačka v prednese prózy 3. miesto.

Srdečne blahoželáme!

september: Projektový týždeň: Dejiny Bratislavy, historické pamiatky - preklady, žiaci IV.D

26.9.2019:  LingvaFest 2019, žiaci III.C, IV.D

október - december: Príprava projektov na Cerebrum

29.1.2020:  DOD: Prezentácia projektov a prác žiakov, prezentácia učebných pomôcok,  prezentácia vyuč.predmetu a aktivít

7.2.2020:  Krajské kolo súťaže v prednese ruskej poézie a prózy Ruské slovo

Školské a Krajské kolo olympiády RUJ

Súťaž Ruské slovo - prednes ruskej poézie a prózy

DOD

Cerebrum

Návštevu kultúrnych podujatí

Šk. rok 2018/2019:

Krajské kolo Olympiády RUJ sa uskutočnilo 25.3.2019 na Súkromnom slovanskom gymnáziu.

V krajskom kole reprezentovali naše gymnázium  Jana Onrejkovičová zo IV.D v kategórii B3 a Lucia Bacmaňáková z II.C v kategórii B1.

V silnej konkurencii boli úspešné riešiteľky.

Cerebrum 2019

22. februára 2019 sa uskutočnil XVII. ročník prehliadky talentu a tvorivosti našich žiakov.

V predmete ruský jazyk sme ocenili projekty žiakov  3. - 4. ročníka.

1. miesto: Filip Martin Krajči, III.D

2. miesto: Lucia Herdová, IV.D

3. Roman Michelko, III.D

Srdešne blahoželáme!

Prednes ruskej poézie s prózy - Ruské slovo

V krajskom kole súťažila Lucia Bacmaňáková z II.C.

V silnej konkurencii študentov bilingválnch gymnázií nezískala umiestnenie, ale dôstojne svojím prednesom básne Simonova: Ankete družby reprezentovala školu.

Ďakujeme!

október - december: Príprava projektov na Cerebrum

3.12.2018: Prezentácia - Černobyľská tragédia, žiaci  - III.D

6.12.2018: Výstava Peterhof - II.C

december - marec: Príprava na krajské kolo olympiády

Šk. rok 2017/2018:

Prednes ruskej poézie s prózy - Ruské slovo

V krajskom kole sa Jana Ondrejkovičová  z III.D umiestnila na 2. mieste.

Cerebrum 2018

21. februára 2018 sa uskutočnil XVI. ročník prehliadky talentu a tvorivosti našich žiakov.

V predmete ruský jazyk sme ocenili projekty žiakov  2 - 4. ročníka.

1. miesto: Lucia Herdová, III.D

2. miesto: Martina Uhnáková, IV.D

3. Filip Martin Krajči, II.D

Srdešne blahoželáme!

Krajské kolo Olympiády RUJ sa uskutočnilo 15.2.2018 na Súkromnom slovanskom gymnáziu.

V krajskom kole  reprezentovali naše gymnázium  Tamara Bartalová z III.D, Jana Onrejkovičová z III.D a Kristína Viktória Kufelová zo IV.D.

V kategórii B1 sa Tamara Bartalová umiestnila na 2. mieste.

V kategórii B2 sa Kristína Viktória Kufelová umiestnila na 4. mieste - úspešný riešiteľ.

kategórii B3 sa Jana Ondrejkovičová umiestnila na 5. mieste - úspešný riešiteľ.

Šk. rok 2016/2017:

Workshop a beseda

21.4.2017 k výročiu tragédie v Černobyle- "Ukrajina v pohybe" s výskumníčkou SAV, trieda IV.D

Ruské slovo - prednes poézie a prózy

10.3.2017 - Krajské kolo

Janka Ondrejkovičová, študentka II.D, sa v prednese poézie umiestnila na 2. mieste.

Cerebrum 2017

3. marca 2017 sa uskutočnil XV. ročník prehliadky talentu a tvorivosti našich žiakov.

V predmete ruský jazyk sme ocenili projekty žiakov v kategóriách 1. - 2. ročník a 3. - 4. ročník.

Vyhodnotenie 1. - 2. ročník:

2. miesto: M. Makovický, III.D

3. miesto: M. Marníková, IV.D

Srdečne blahoželáme!

Krajské kolo Olympiády RUJ sa uskutočnilo 10.3.2017 na Súkromnom slovanskom gymnáziu.

V krajskom kole  reprezentoval našu  školu študent IV.D Jakub Ondruš.

V kategórii B2 sa Jakub Ondruš umiestnil na 1. mieste a postupuje do celoslovenského kola.

V Celoslovenskom kole úspešne reprezentoval Gymnázium J. Papánka a v silnej konkurencii sa umiesnil na 6. mieste.

Srdečne blahoželáme!

9. február 2017:  Pozvanie na naše gymnázium prijal  študent z Kazane Ilias.

Žiakom III.D priblížil život, kultúru a systém vzdelávania v treťom najväčšom meste Ruska.

Šk. rok 2015/2016:

Krajské kolo Olympiády RUJ sa uskutočnilo 11.3.2016 na Súkromnom slovanskom gymnáziu.

V krajskom kole  reprezentoval našu  školu študent IV.D Roman Fialka a študent III.D Jakub Ondruš.

V kategórii B2 sa Roman Fialka umiestnil na 1. mieste a postupuje do celoslovenského kola.

V kategórii B1 sa Jakub Ondruš umiestnil na 1. mieste a postupuje do celoslovenského kola.

Krajske kolo ORJ_1 Krajske kolo ORJ_2

Krajske kolo ORJ_4                       Krajske kolo ORJ_3

máj 2015: Poznávací zájazd Kaunas - Petrohrad - Riga - fotogaléria TU

Deň prvý

Všetko začalo 9.mája podvečer. Stretli sme sa pred bratislavským Istropolisom a netrpezlivo sme očakávali príchod autobusu. Cesta viedla juhom Poľska do Litvy. Prvá zastávka bola  v Kaunase, druhom najväčšom meste Litvy. To bola naša čiastková cieľová destinácia.

Deň druhý

Okolo štvrtej hodiny poobednej sme dorazili do Kaunasu. Boli sme prekvapení úrovňou hotela a to  v pozitívnom zmysle. Nasledovala prehliadka mestom, ktoré nám pripomínalo menšiu, krajšiu a vľúdnejšiu Bratislavu. Takmer na každej lavičke sedel niekto s gitarou, brnkal si, alebo spieval. Väčšinou to boli mladí ľudia a dotvárali tak veľmi príjemnú, domácu atmosféru Kaunasu.

Deň tretí

Vstávali sme o šiestej, ale pre vysnívaný Petrohrad sme boli ochotní obetovať aj spánok. Zaujímavý bol prechod cez hranice.

Najskôr cez lotyšské, potom cez ruské. Kontrola pasov,víz, batožiny a všetkých  veci, čo bežne zažívate na hraniciach mimo Schengenu sú nič oproti tomu, čo sme zažili na ruskej hranici. Všetku batožinu sme museli vyniesť von z autobusu, prejsť kontrolou víz a pasov a finálne sa na nás ešte prišiel pozrieť doktor. Asi, či nemáme ebolu. Všetky drogy a alkohol sme prezieravo nechali doma a tak policajný psík v autobuse nič nenašiel a my sme sa bez problémov dostali do CCCP. Hurá! Okolo pol deviatej večer ruského času sme prišli do krásneho Petrohradu, kde bola skutočne ruská zima. Normálne kabáty, šály a tak. Ubytovali sme sa v prekrásnom  hoteli  Peterburg  s výhľadom na rieku Neva. Po super  večeri sme sa unavení zdržiavali na izbách, ktoré nás opäť prekvapili luxusom.

Deň štvrtý

Konečne sme sa zoznámili s Petrohradom. Mesto, založené Petrom Veľkým, ktorý sa inšpiroval Amsterdamom a Benátkami bolo skutočne nádherné európske a mňa osobne veľmi očarilo a urobilo na mňa hlboký dojem. Všetko bolo akési väčšie, megalomanskejšie, impozantnejšie. Urobili sme  veľký okruh celým mestom, počas ktorého nás pani sprievodkyňa  oboznámila s  históriou mesta a pamiatkami. Videli sme krásne Palácové  námestie i Nevský prospekt - najrušnejšiu a najväčšiu ulicu v Petrohrade, na ktorej sa nachádzajú  paláce ruskej šľachty a veľa luxusných obchodov. Obdivovali sme krásu Chrámu svätého Izáka s výhľadom na mesto  a Kazanský chrám, v ktorom je pochovaný legendárny Kutuzov.  Poobede sme sa presunuli k Petrodvorca - paláca Petra Veľkého s nádhernými barokovými záhradami a fontánami. Všetko bolo pozlátené, vyšperkované a prezdobené, jednoducho, moje vyjadrovacie schopnosti na to nestačia.

Deň piaty a šiesty

Tieto dni sa niesli v duchu štvrtého, teda boli výrazne poznávacie. Absolvovali sme plavbu loďou po kanáloch mesta. Nad kanálmi sa klenuli mosty, na ktorých postávali pouliční hudobníci, ktorí vyhrávali a spievali, čo robilo atmosféru Petrohradu ešte krajšou. Navštívili sme Ermitáž, veľkolepú, no najmä obrovitánsku galériu plnú obrazov a sôch od doby starovekej, až po postmodernizmus. Strávili sme tam dve hodiny a stihli sme si prezrieť približne jednu dvadsatinu celej galérie, taká bola obrovská. Pozreli sme sa do Petrohradského vojenského múzea i do Petropavlovskej pevnosti. Navštívili sme aj najkrajšiu pamiatku mesta Chrám Krista Spasiteľa. Poobede sme  navštívili Carskoje Selo - jedno zo sídiel cárskej rodiny, nádherný zrenovovaný Jekaterinský palác s vychýrenou Jantárovou komnatou, kde bolo skutočne všetko, vrátane stropu a stien z jantáru. Všade sme sa presúvali autobusom s úžasnými vodičmi.Nakoniec sme zavítali na Piskarevský cintorín. Absolútnym stredobodom pozornosti bol veľký pamätník - Matka Rus - ktorý sa týčil ako pocta padlým pri blokáde . Počas našej návštevy prišli na cintorín dve mladé dievčatá, ktoré niesli za náruč červených karafiátov. Na každý hrob jeden položili. Myslím, že Slováci by sa mali, čo sa národného povedomia týka, od Rusov ešte veľa učiť.  Šiesty deň sme v neskorých večerných hodinách nešťastní opúšťali Petrohrad. Ak okolo niekedy budete mať cestu (odporúčam!), určite si výlet naplánujte na viac ako tri dni, lebo to jednoznačne nestačí. Petrohrad ponúka skutočne veľa a od mája je to ešte stále moje najobľúbenejšie mesto.

Deň siedmy a ôsmy

Okolo obeda sme dorazili do Rigy, hlavného mesta Lotyšska, a absolvovali  sme prehliadku centra, ktorú sme zakončili obedom. Odtiaľ sme sa presunuli späť do Kaunasu, kde sme prespali a na ďalší deň sme sa v neskorých nočných hodinách dostali do Bratislavy. Rodičia nás vítali, slzičky tiekli a tak ďalej. Myslím, že z tohto zájazdu  si každý niečo odniesol. My, študenti, predovšetkým  veľa nových zážitkov. Veď kto zažil čistenie zubov o pol siedmej na pumpe niekde v Estónsku? Kto už išiel po ruských cestách, bez ujmy na zdraví, prípadne živote? My! Odvážim sa tvrdiť, že sme vytvorili aj niekoľko nových kamarátstiev, potrénovali si ruštinu. Poznávací zájazd hodnotím ako jednu z najlepších školských akcii, aké som na Vazke zatiaľ absolvovala a vrelo odporúčam. Dúfam, že už kupujete letenky!

Veľká vďaka patrí pani  profesorke Jánošovej, za to, že nám to umožnila, pani Zdenke z CK, pánom vodičom a v neposlednom rade Andrejke   a Janke  zo sexty, dievčatám z II.D za to, že to všetko fotograficky zdokumentovali

Ďakujem!

Barbora Tallová, sexta

12.3.2015 - Deň ruskej kultrúy

Študenti III.D a IV.D sa stretli so študentami z Ruska, ktorí prezentovali históriu a kultúru svojej krajiny a tradičný ruský sviatok Maslenica.

Vo vedomostnej súťaži "Čo vieš o Rusku?", v ktorej súťažili študenti bratislavských gymnázií, ktorí sa  učia ruský jazyk, získali 1. miesto.