Jump to Navigation

Hodnotenie a klasifikácia v AJ

spôsob hodnotenia v PK ANJ

Konečná známka je výsledkom súhrnného pohľadu na prácu žiaka s dôrazom na vyváženosť jeho jazykových zručností, ako i jeho celkový postoj k práci, aktivita na hodinách a domáca priprava na hodin. Váhu známok určí vyučujúci na základe náročnosti učiva, rozsahu odpovede, obsahu a formy skúšania.

 

formy skúšania 

  •   ústna (odpoveď pri tabuli, v lavici, dialóg, reakcia na situáciu)
  •   písomná (písomná práca, test, sloh)
  •   prezentácia (obsah, forma, spôsob prezentácie)

bodovacia stupnica, predmety Anglický jazyk a Seminár z anglického jazyka, štvorročné a osemročné štúdium

  •   stupeň „výborný“ za dosiahnutie 100% až 90% bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „chválitebný“ za dosiahnutie 89% až 75 bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „dobrý“ za dosiahnutie 74% až 60% bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „dostatočný“ za dosiahnutie 59% až 40% bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „nedostatočný“ za dosiahnutie menej než 39% bodov z maximálneho počtu bodov 

bodovacia stupnica, predmety Anglický jazyk a GlobPro, päťročné štúdium

  •   stupeň „výborný“ za dosiahnutie 100% až 91% bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „chválitebný“ za dosiahnutie 90% až 80% bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „dobrý“ za dosiahnutie 79% až 65% bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „dostatočný“ za dosiahnutie 64% až 45% bodov z maximálneho počtu bodov
  •   stupeň „nedostatočný“ za dosiahnutie menej než 44% až 0%  bodov z maximálneho počtu bodov 

hodnotenie projektov, prezentácii

  • rozsah  rozlišujeme projekty žiakov prima-kvarta a kvinta/1 roč.- oktáva/4. roč.
  • zdroje – miera citovaných zdrojov a vlastného výskumu, názorov, argumentov a pod.
  • záver/výstup – zhrnutie, vyhodnotenie témy, vlastný postoj
  • celkový dojem  grafická stránka, množstvo ilustračného materiálu

 

Integrovaní žiaci sú písomne testovaní a ústne skúšaní s ohľadom na ich diagnózu v zmysle platných predpisov. Členovia PK ANJ aplikujú v praxi i metódu sebahodnotenia, tzn. nielen vyučujúci a skúšaný žiak, ale i ostatní spolužiaci analyzujú klady a nedostatky ústnej odpovede, ktoré navzájom konfrontujú.

Od žiaka, ktorý sa podrobuje komisionálnej skúške, sa vyžaduje

  •    písomný test orientovaný na gramatiku, slovnú zásobu, čítanie s porozumením a posluch s porozumením
  •    konverzačné témy z prebratého učiva
  •    voľná komunikácia so skúšajúcim